Výchovní poradci

6. 10. 2017

Pozvánka na setkání metodiků prevence a výchovných poradců - okres Ústí nad Orlicí, které se uskuteční v Bělči nad Orlicí v termínu 8. 11. - 9. 11. 2017.

20. 9. 2017

Pozvánka na setkání metodiků prevence a výchovných poradců - okres Svitavy, které se uskuteční v Bělči nad Orlicí v termínu 24. 10. - 25. 10. 2017.

13. 9. 2017

Pozvánka na jednodenní setkání výchovných poradců, které pořádá PPP Ústí nad Orlicí. 

4. 10. 2017 proběhne od 8:00 do 11:00 setkání pro výchovné poradce okresu Ústí nad Orlicí. Pozvánka a přihláška zde.

Odpoledne 4. 10. 2017 od 12:00 do 15:00 se uskuteční setkání pro výchovné poradce  okresu Svitavy. Pozvánka a přihláška zde.

19. 4. 2017

Pozvánka na kurz "Specialista na řešení šikany a kyberšikany". Více informací zde.

 

3. 4. 2017

Fotografie ze setkání metodiků prevence a výchovných poradců, které se konalo 28. - 29. 3. 2017 v Bělči nad Orlicí.    

20. 2. 2017

 

 

2. 1. 2017

Zveřejnění Metodického pokynu ministryně školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikany ve školách a školských zařízeních ve Věstníku Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Více informací zde.

 

30. 5. 2016

Na webových stránkách MŠMT http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/dotace-na-obdobi-2017-2020 byla zveřejněna Metodika MŠMT pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování v období 2017 – 2020.

Dále byly na webových stránkách MŠMT http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/konference-msmt-k-oblasti-primarni-prevence-rizikoveho zveřejněny prezentace z 2. dne Konference k oblasti primární prevence rizikového chování. 

 

1. 6. 2015

Informace ke vzdělávání cizinců
Níže zveřejněné přílohy obsahují informace ke vzdělávání cizinců - materiály jsou z časopisu Školní poradenství v praxi 2/2015.

24. 5. 2015

Fotografie z jarního setkání výchovných poradců a metodiků prevence v Bělči nad Orlicí. 

18. 8. 2014

Odůvodněné případy pro nezařazení do předmětu druhý cizí jazyk. Více zde
 
Upozorňujeme metodiky prevence a výchovné poradce na Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků. Více informací proběhne na setkání výchovných poradců a metodiků prevence. Související dokumenty viz níže.
 
 
Materiály ze setkání metodiků prevence a výchovných poradců okresů Svitavy ze dne 1. - 2. 11. 2011 a Ústí nad Orlicí ze dne 9. - 10. 11. 2011:
 Prezentace CCV Pardubice
 
Setkání metodiků prevence a výchovných poradců okresu Ústí nad Orlicí 9. a 10.11.2011         
 

 

Kontakty MŠMT:

Mgr. Martina Budínksá, vedoucí úseku prevence, tel.: 234 811 331, martina.budinska@msmt.cz

Ing. Radka Heřmánková, tek, 234 811 554, radka.hermankova@msmt.cz

Mgr. Vladimír Sklenář, tel. 234 811 698, vladimir.sklenar@msmt.cz

 

13.11.2013

Materiály ze setkání výchovných poradců ÚO- 12.11.2013 jsou k dispozici zde.

 

16.10.2013

O.p.s. Most pro lidská práva nabízí pro děti cizince ve věku od 6 do 18 let možnost individuálního doučování, více na http://www.mostlp.eu/index.cfm/clanky/individualni-douc48dovani-pro-c5beaky-cizince/
 
 

19.4.2013

Na školském portálu Pardubického kraje je zveřejněn článek zabývající se problematikou pedagogické asistence.

 
 

7.11.2011

Pro gymnázia a střední školy doporučujeme ke zhlédnutí webové portály www.rozvojovka.cz a www.jedensvetnaskolach.cz
 

31.10.2011

Na naše webové stránky byl přidán odkaz na stránku www.inkluzivniskola.cz, kde lze nalézt mnoho informací a podnětů pro inkluzivní vzdělávání, vytváření podmínek pro inkluzi, vtváření IVP, vzdělávání menšin, cizinců a podobně.
 

13.10.2011

Ve složce Dokumenty ke stažení je k dispozici návrh struktury IVP
  

17.1.2011

Svou činnost zahájil nový webový portál zaměřený na profesní orientaci www.neflakamse.cz
 

2.9.2009

 
Poradenství pro žáky 9. tř. kvolbě povolání:
 
Úřad práce v Ústí nad Orlicí
Nabízí program COMDI vyvinutý v systému Phare. Získávají jej prostřednictvím Republikového centra vzdělávání (p.Široký). Hrazen ministerstvem.
Forma A pro žáky ZŠ o rozsahu 11 listů. Zjišťují se zájmy, technické schopnosti, všeobecný přehled, znalosti ČJ, M, zevrubně osobnost atd. Nezjišťují se intelektové schopnosti
Délkavyšetření : 1,5 – 2 hodiny
ÚP zasílá vyplněný test na vyhodnocení do Republikového centra vzdělávání. Žáci obdrží výsledky po vyhodnocení.Výsledkemje typ školy, který je pro žáka vhodný.
 
Pedagogicko - psychologická poradna v Ústí nad Orlicí
Vyšetření zahrnuje vyšetření zájmů, intelektových schopností, osobnosti pomocí standardizovaných technik. Délka 2,5 – 3 hodiny.
Povyhodnocení následuje konzultace, rozhovor sžákem i rodiči o intelektových,osobnostních a zájmových předpokladech pro konkrétní profesi aškoly.
Možnost skupinového (2-4 žáci) i individuálního vyšetření. (Výsledky ze skupinového vyšetření jsou sdělovány individuálně v jiném termínu.)
 
Obě dvě vyšetření se doplňují, u nerozhodnutých je vhodné absolvovat obojí.
Doporučujeme!!
Nakladatelství Dr. Josef Raabes.r.o. nabízí pro výchovné poradce a učitele na ZŠ materiál Poradce kvolbě povolání. Tvoří jej 3 knihy, do kterých se mohou vkládat nové listy s průběžně aktualizovanými informacemi. Obsahuje články zaměřené na roli školy ve volbě povolání, přijímací řízení na SŠ, diagnostiku v rukou pedagoga,praktické rady k realizaci výuky - Výchova k volbě povolání, konkrétní modely výuky, přípravu na hodiny a mnoho dalších. Další informace najdete na webové stránce nakladatelství www.raabe.cz a objenávat můžete buď na telefonu 284 028 940, 284 028 941 nebo emailem raabe@raabe.cz
Doporučujeme:
Vrámci občanské nauky nebo osobnostní výchovy apod. doporučujeme ke zhlédnutí
v kinech Příběh rudého zla The Soviet Story.

chceme vás upozornit na nový bezplatný e-learningový vzdělávací kurz z oblasti kariérového poradenství a světa práce: jedná se o  bezplatné, individuální studium. Vzdělání je přístupné na internetu na základě vaší přihlášky, Trvá cca 3 měsíce, lze jej však individuálně upravit. Více informací získáte na: www.karieroveporadenstvi.czhttp://ekariera.nuov.cz
hlásit se můžete na poradci@nouv.cz.
kontakt: Marek Velas, Národní ústav odborného vzdělávání, Weilova 1271/6, Praha 10, 102 00, tel:724 652 221, 274 022 335, 
e-mail:velas@nuov.cz, http://www.nuov.cz

!Nepřehlédněte! chceme vás upozornit na nový internetový portál ohledně volby povolání, stránky propojují nabídku oborů s trhem práce www.infoabsolvent.cz 

------------------------------------------------------------------------------
Struktura koordinátorů prevence sociálně patologických jevů: oblast školství a kontakty na programy primární prevence: viz rubrika metodik prevence
Náplň práce výchovného poradce určuje Vyhláška 27/2005 Sb.:Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, § 7, Příloha 3 

I. Standardní činnosti výchovného poradce

Poradenské činnosti:
 
 1) Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě  žáků, tj. zejména:
 a) koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství - kariérovým vzděláváním a  diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka,
  b) základní skupinová šetření k volbě povolání, administraci, zpracování a interpretaci zájmových  dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků,
  c) individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s  třídním učitelem),
  d) poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s  třídním učitelem),
 e) spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (poradna, centrum) a středisky výchovné péče  při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,
  f) zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích úřadů práce  a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních  služeb těchto středisek.
  2) Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a  příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
  3) Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a   průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
 4) Příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování  poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace  vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  5) Poskytování služeb kariérového poradenství žákům/cizincům se zřetelem k jejich speciálním  vzdělávacím potřebám.
 
Metodické a informační činnosti
 
 1) Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
  2) Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků,   integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
 3) Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními   vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
 4) Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o   jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným    zástupcům.
 5) Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských   zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
 6) Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

  !  Pokračování v základním vzdělávání povinné školní docházky !
Výklad legislativního odboru MŠMT: §55 odst.1, §52, odst.1, §52, odst.6
Příklad 1: jedná se o žáka, který na II. stupni ZŠ již jednou opakoval ročník a splnil povinnou školní docházku absolvováním 8. ročníku základního vzdělávání. Na konci druhého pololetí v 8. roč. žák neprospěl ze čtyř předmětů.
Aby tento žák mohl pokračovat v základním vzdělávání a být nadále žákem základní školy, musí jeho zákonný zástupce projevit vůli k pokračování v základním vzdělávání ve smyslu § 55 odst.1 zákona č. 561/2004 Sb.(to znamená podat k řediteli školy žádost, o které se však nerozhoduje, protože pokračování v základním vzdělávání je po splnění podmínek stanovených školským zákonem nárokové).
Zákonný zástupce dítěte musí zároveň zvážit, zda využije možnosti stanovené v §52, odst.6 a požádá ředitele školy o opakování 8. roč. základního vzdělávání – které buď bude ředitelem školy povoleno nebo nikoliv, nebo zda o opakování roč. ani nepožádá. V takovém případě žák pokračuje v základním vzdělávání ve vyšším ročníku.
V daném případě má tedy žák nárok na pokračování v základním vzdělávání, a to až do konce školního roku v němž dosáhne osmnáctého roku věku. Ředitel ZŠ není oprávněn nevyhovět žádosti zákonného zástupce.
Ale !
Příklad 2: jedná se žáka, který na I. stupni ZŠ jednou opakoval ročník, povinnou školní docházku splnil absolvováním 8. roč. základního vzdělávání. Na konci druhého pololetí neprospěl ze čtyř povinných předmětů.
V tomto případě žák nesplňuje podmínky stanovené §52 odst.1. zákona 561/2004 Sb. Pro postoupení do vyššího ročníku (ročník opakoval v rámci I. stupně, nyní je však žákem II. stupně). Žák tedy nemá nárok na pokračování v základním vzdělávání.
Zákonný zástupce však může požádat ředitele školy o opakování ročníku. Záleží na uvážení ředitele školy, zda po posouzení žákových dosavadních studijních výsledků a důvodů uvedených v žádosti opakování  ročníku povolí či nikoliv.